Prema Zakonu o zaštiti potrošača, potrošač ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu ili izvan poslovnih prostorija (odustajanje od kupovine), u roku od 14 dana, bez navođenja razloga. U tom slučaju, prodavac je u obavezi da potrošaču vrati plaćeni iznos.
Potrošač je saglasan sa prethodno navedenom cenom i uslovima isporuke, i prihvata da snosi troškove isporuke u slučaju povraćaja robe, što znači da će potrošaču, u slučaju povraćaja robe, biti vraćen plaćeni iznos za kupljenu robu, bez troškova isporuke robe.
Izuzeci od prava na odustanak od ugovora Na osnovu Zakona o zaštiti potrošača (“Sl. glasnik RS”, br. 88/2021), Član 36. Potrošač nema pravo da odustane od ugovora u slučaju: 5) isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke;
Na osnovu istog zakona, Zakon o zaštiti potrošača, a u delu: Obaveze potrošača u slučaju odustanka od ugovora, Član 34. Potrošač je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan.
Dakle, ako ste sa artikla isekli ušivne etikete/deklaracije, ili na drugi način oštetili artikal, za takav artikal nemate prava na odustanak od ugovora. Eventualno možete tražiti povraćaj novca uz umanjenu vrednost robe.
Zamena proizvoda može se izvršiti u roku od 14 dana po prijemu poručene robe. Da biste bili u mogućnosti da ostvarite svoja prava kao kupac, prilikom vraćanja kupljenog proizvoda isti ne sme biti upotrebom oštećen ili pohaban, i treba biti vraćen u originalnoj ambalaži, i uz priložen račun. Troškove zamene, u ovom slučaju, snosi kupac. Dostava zamenskog artikla takođe ide o trošku kupca. Na Vama je izbor kurirske službe preko koje ćete nam poslati robu kada šaljete o svom trošku, i tom prilikom slanje robe je isključivo u Vašoj odgovornosti. U slučaju da Vam se tom prilikom izgubi ili ošteti pošiljka, sve probleme rešavate sami sa kurirskom službom, koju ste sami izabrali.
U cilju što lakšeg utvrđivanja odgovarajuće veličine artikla, na sajtu je navedena tabela veličina koja odgovara veličini određenog brenda.
Opširnije o zameni robe možete pročitati na stranici Zamena artikla.
Opširnije o odustanku od kupovine možete pročitati na stranici Pravo na odustajanje.
Reklamacija
STKR TIAMO UŽICE garantuje kvalitet i originalnost robe koju isporučuje. Zbog nesaobraznosti robe i usluge ugovoru postoji zakonska odgovornost. Potrošač ima pravo reklamacije na kupljeni proizvod u roku od dve godine od dana kupovine.
Ako se ustanovi nesaobraznost robe ugovoru, ista roba se može ponuditi kupcu i prodati po posebnim uslovima. Kupac će dobiti odredjeni popust za ovu robu. Na računu u napomeni će pisati da roba nije saobrazna ugovoru. Za ovu robu, potrošač ima pravo reklamacije u roku od godinu dana od dana kupovine, za oštećenje koje mu trgovac pre prodaje nije ukazao.
Ako potrošač nije zadovoljan kako je rešena reklamacija ili prigovor, potrošač ima mogućnost vansudskog rešavanja sporova, a trgovac je po zakonu obavezan da učestvuje u postupku vansudskog rešavanja potrošačkih sporova. (čl.151. Zakona o zaštiti potrošača) Osnovni uslov za pokretanje vansudskog postupka od strane potrošača jeste prethodno izjavljivanje reklamacije trgovcu.